gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Eindbestemming Langkawi

Inmiddels komt het einde van onze mooie rondreis Maleisie in zicht. We zitten inmiddels op onze eindbestemming Langkawi, een mooi eiland met mooie stranden maar heel veel groter dan de Perhentians.

Vanaf de Cameron Highlands zijn we vertrokken naar Penang aan de westkust van Maleisie, daar hebben we nog een dragje vertoefd bij het Holiday Inn Resort en de auto ingeleverd. Wat nog een gedoe was omdat we daar op een zondag waren, maar we konden de autosleutel achterlaten. Al met al toch ruim 1600 km gereden en toch wel blij dat dat zonder ongelukken is gebeurd. Het links rijden went inderdaad snel al blijft het opletten met al die scooters die je links en rechts voorbijkomen.

Helaas toch nog een tijdje lopen zoeken naar ons resort in Penang omdat op ons hotelvoucher Georgetown stond vermeld. Het bleek dus een badplaats te zijn die 8 km verderop lag, tsja... Afijn, ook door het drukke Georgetown geen verdere problemen ondervonden en ons resort lag heerlijk aan het strand van de Straat van Malaka.
Lekker dagje relaxen dus en al om 6 uur opstaan, snel ontbijten en dan met de ferry naar Langkawi. Een tochtje van een kleine 3 uur en heerlijk op het achterdek gezeten. In de verte zagen we zo halvewege Langkawi al opdoemen, maar erger... ook een hele zwarte, grauwe sluier van heel slecht weer.

En dat bleek ook wel, want net voor het eiland begon het vreselijk te regenen en dat bleef het de hele eerste dag ook doen. De tweede dag begin al niet veel beter en afgaande op de berichten wordt het de komende dagen ook niet veel beter. Toch maar hopen dat het meevalt, want een paar dagen strand als afsluiting was nou net waar we vanuit zijn gegaan. Het resort ligt er in ieder geval prachtig bij. Leuke huisjes en alle voorzieningen wederom voor handen. Nu maar duimen dat behalve de temperatuur ook het zonnetje zich van de goeie kant laat zien...

Groetjes Gerard en Jodi