gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Gezellig dagje Pulau Banding

Inmiddels hebben we de oostkust verlaten. Op naar de westkust, maar onderweg staan nog 2 stops gepland. Eerst naar Pulau Banding. De dag erop naar de Cameron Highlands. Volgens de tomtom zo'n 250 km en die hebben we ook wel gemaakt. Het zou de snelste route moeten zijn, maar we reden door verschillende kampongs alvorens we op de '4' terechtkwamen, de enige weg naar Pulau Banding.

We overnachtten in het Belum Rainforest Resort, een prachtige locatie maar zo goed als uitgestorven. Niettemin prachtige uitzichten en natuurlijk wilden we meer zien van dit mooie stuwmeer. Tal van activiteiten waren mogelijk, maar helaas... als je voor je gevoel met z'n tweeen in zo'n resort zit dan zijn er ook geen activiteiten. En om nou 130 euro te gaan betalen voor een boottochtje van een uur, dat vonden we teveel van het goede. Dan zelf maar op pad.

Gelukkig vonden we op een kilometer van het resort een parking waar het wel mogelijk bleek om met de boot rond te toeren. Een uiterst vriendelijke jongeman, Ali, zag het wel zitten en we maakten dan ook een prachtige islandcruise over dit prachtige meer.
Ondertussen kletste onze gids volop en na ruim een uur hadden we toch al aardig wat van het meer gezien. Daarna even aangeschoven bij de locals voor een lunch en 2 grote borden nasi inclusief 2 icetea kosten maar liefst 9 ringget, oftewel 2 euro 25. Dat zijn nog eens prijzen. 's Avonds gezellig geborreld in de plaatselijke bar en daarna op tijd ons mandje in, want de dag erop weer 290 km overbruggen naar de Cameron Highlands.

Groetjes Gerard en Jodi