gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Op pad in de Cameron Highlands

Na een pittige lange autorit van een kleine 5 uur onze eindbestemming Tanah Rata bereikt. Megaveel haarspeldbochten en veel klimwerk, want het resort ligt op een kleine 2000 meter, maar dan heb je ook wat.

We waren al wat luxe resorts gewend maar het Cameron Highlands Resort was luxe in de overtreffende trap. In koloniale stijl opgetrokken werden we allerhartelijkst ontvangen en de behulpzame manager vroeg naar onze plannen. Uiteraard wilden we de mooiste plekjes zien en we hadden onze favoriete trail al voorgelegd en een bezoekje aan de Boh Tea Estate mocht niet ontbreken. De trail voor de prachtige vergezichten en de Boh Tea Estate is de mooiste theeplantage die de Camerons rijk is.

Alleen de rit er naartoe... dat bleek toch een hele onderneming op zich, want de weg naar boven bleek op veel plekken zo smal dat onze auto nauwelijks paste. Wanneer je je dan bedenkt dat ernaast direct een greppel ligt dan wordt het toch wat spannend. Heel voorzichtig toch maar doorgereden met klotsende oksels en ondanks wat benauwde momenten toch geklommen naar Brinchang Mountain, waar we nog een eind gewandeld hebben. Geweldig om vervolgens de uitzichten te zien die je als beloning voor de wandeling krijg. Terug hebben we het Boh Tea Estate aangedaan en ook daar weer een mooi uitzicht op de kort gesnoeide theestruiken die als een soort mosaic gegroepeerd zijn. Bekijk de fotootjes maar even, alhoewel je het eigenlijk zelf gezien moet hebben.

Nu zijn we gaar en gaan er maar een rustig avondje van maken. Morgen weer een lange rit naar Penang waar we de westkust bereiken. Dat betekent tevens het einde van het zelf rondtoeren door Maleisie, want van daaruit pakken we de ferry naar Langkawi waar we nog een paar dagen gaan relaxen op dit mooie eiland.

Groetjes Gerard en Jodi