gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Dagje Kota Bharu

Vanmorgen vroeg snel met de boot naar onze beveiligde autoparking in Koala Besut. Wat je je daarbij voor moet stellen voor Maleisische begrippen moet je maar even bekijken op het fotootje.
Gelukkig stond onze Ford Fiesta er nog picobello en krasvrij bij en vervolgens was het nog zo'n 50 km naar onze volgende tussenstop, Kota Bharu. Volgens de gidsen redelijk streng islamitisch, dus we waren wel benieuwd wat we daar aantroffen.

Het hotel was snel gevonden en met 5 sterren weer alles er op en eraan. Toch wilden we iets meer van de stad zien en na een kleine opfrissing met de taxi de stad in gegaan.
Mooie gebouwen, musea en behoorlijk druk. Maar ook erg benauwd en al snel gutste het zweet van ons lijf. Dan maar een biertje... helaas... nergens te verkrijgen, waar we ook zochten. Wat wel grappig was dat we tot tweemaal toe werden benaderd door studenten voor een interviewtje. Wat deden we hier, waar kwamen we vandaan en of het een beetje beviel allemaal. Natuurlijk even op de foto, maar daarna toch maar snel terug naar het hotel.

Daar maar even de bar in, maar voor het eerst bleek zelfs in dit 5-sterren hotel geen bier te verkrijgen. Wel de specialiteit van de bar, de pink panther. Dan die maar. Een kleine 5 euro voor een mooi glas, maar dan heb je ook wat. Helaas, de Yokidrink bij de Plus smaakt beter.
Wat nu: googlen op 'bier in Kota Bharu' en voila... het restaurant 'Golden City' bleek alcohol te verkopen. Snel een taxi besteld en er naartoe. Helemaal top! Lekker muziekje, happy hour en een heerlijk koude Tiger Beer. Daar zijn we maar even blijven hangen. We wilden vervolgens de Pasar Siti Khadijah bezoeken wat volgens de plaatjes erg leuk moest zijn. Helaas... gesloten. We waren er vervolgens wel een beetje klaar mee en besloten terug te gaan naar het hotel.

Morgen weer een lange rit voor de boeg, want dan gaan we weer het binnenland in, zo'n 250 km naar het Belum Temengor Rainforest. Het schijnt een prachtige route te zijn, dus we willen vroeg uit de veren om voor de grote drukte de stad uit te zijn. Al met al viel Kota Bharu een beetje tegen en waren we liever gelijk doorgereden. Maar ja... als je alles weet van tevoren. Voor een kleine sfeerimpressie nog even wat fotootjes van ons dagje Kota Bharu.

Groetjes, Gerard en Jodi