gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Avontuur in Lake Kanyir

Een bijzonder dagje Lake Kenyir

Vanmorgen vroeg opgestaan om van Kuantan verder omhoog te trekken naar Lake Kenyir bij Kuala Berang. Helaas geen adres behalve de naam van het resort. Wisten wij veel dat het resort er 40 km vanaf lag...

Onderweg viel het ons trouwens op hoe 'gezellig' die moslims zijn. Kinderen op de achterbank met sticker 'I love islam' zodra ze zagen dat we westers waren. Tsja, jong geleerd...
Gelukkig gokten we goed door het Lake Kenyir aan te houden in de veronderstelling dat het resort er ook wel zou liggen. En dat bleek zo te zijn, dus slechts na 1x vragen kwamen we op de eindbestemming uit. Het lag er schitterend bij. De vele eilandjes, hoogteverschillen en de fantastische uitzichten. Top! We besloten dan ook op excursie te gaan en kozen voor de bootcruise. Dat had nog wat voeten in de aarde, omdat minstens 3 personen mee moesten. Niet moeilijk doen en gewoon betalen voor de 'derde persoon' die er niet was. Het leek het begin van een mooie privecruise maar al bij vertrek keken we wat zorgelijk omhoog. Donkere wolken dreven onze kant op en ja hoor. Na nog droog de watervallen te hebben bezocht barstte het noodweer los. Niet zomaar een buitje, maar het kwam met bakken naar beneden. Zelfs de kapitein vond het iets teveel van het goede, dus werd het schuilen bij de eerste de beste aanlegsteiger. Vervolgens ook nog een heftig onweer en waar we er eerst nog de lol van inzagen werd de situatie er niet vrolijker op toen de bliksemschichten links en rechts van ons neerdaalden. Het 'don't worry' van de booteigenaar stelde ons niet echt gerust en onbewust dachten we weer terug aan de Grand Canyon 2 jaar geleden toen we in een vergelijkbare situatie zaten.

Doorweekt waren we al lang en de bootcruise eindigde op de aanlegsteiger. Zodra het iets lichter leek te worden kozen we ervoor om zo snel mogelijk terug te keren en zonder al te veel van Lake Kenyir te hebben gezien kwamen we terug.
Dan maar een biertje die overigens ook niet goedkoop zijn in Maleisie. Eten kun je er voor een paar euro, maar een blikje bier kost al snel 5 euro. In sommige supermarktjes wordt bier verkocht voor ongeveer 2 euro, dus morgen toch maar proberen wat in te slaan. Niet echt goedkoop, maar beter dan 5 dagen Perhentians waar de biertjes ongetwijfeld niet goedkoper zullen zijn.