gerardjodi-maleisie.reismee.nl

Regenseizoen op Langkawi

De laatste dagen nog even heerlijk vertoeven in het Berjaya-resort op Langkawi. Lekker zonnen, beetje zwemmen, drankje, lekker eten en genieten van de mooie omgeving...

Dachten we... Want al vanaf de ferry zagen we een donkere lucht boven Langkawi en dat hebben we de eerste 2 dagen van ons verblijf geweten. Ondanks de tropische temperaturen kwam de regen werkelijk met bakken naar beneden en ipv de hele dag bakken op het strand was het vooral dikke boeken lezen. Ook niks mis mee trouwens, maar toch wel balen.

Tussendoor wel wat ongedierte gespot (slangen, krabben, vissen) en een kolonie apen die het op ons balkon hadden voorzien. Met 'gevaar voor eigen leven' ons balkon verdedigd en uiteindelijk dropen ze af zonder onze drank in beslag te nemen. Gelukkig vandaag, de derde dag, de zon redelijk veel gezien en dat maar even gevierd met een lekker etentje van de lokale keuken. Onze magen vinden het allemaal wat minder en zelden zo verlangd naar gekookte piepers, boontjes en een bal gehakt. We kunnen voorlopig geen nasi en noodles meer zien.
Morgen hopelijk nog een dagje beach. Om 12 uur moeten we uitgecheckt zijn, maar we vertrekken hier pas om 19.30 uur naar het vliegveld van Langkawi. Dan een korte vlucht naar Kuala Lumpur en vervolgens terug naar Amsterdam.

Het was in ieder geval weer een mooie rondreis en gelukkig hebben we de foto's nog om op terug te kijken.

Groetjes Gerard en Jodi